lördag 14 februari 2015

Alla Hjärtans Dag

Hur firar ni denna dag? Eller firar ni inte alls?
Jag tycker det är trevligt med dessa dagar. För mej betyder det inte att man (som med Alla hjärtans dag) ska endast visa kärlek just denna dag. Jag väljer mer att se det som kärlekens födelsedag eller liknande. Tycker det är bara trevligt att uppmärksamma kärleken en dag om året världen över. Det betyder inte att jag visar mina nära o kära mindre uppskattning resten av året och lägger allt krut på just denna dag.
Micke och jag ska laga lite god middag senare, vilket vi gör lite då o då. Annars är vi sådana som oftast gillar kvällsfika, såsom mackor eller något sådant. När barnen är hos oss blir det ju såklart middag varje dag :)
Jag är en sån person som tycker att det är roligt att ge bort presenter, men bara om jag verkligen hittar något som man verkligen valt med omsorg och inte bara ger "bara för att".
Som tur var slog "snilleblixten" ner i söndags och jag kom på vad jag kunde ge i Alla Hjärtans Dag present. En väggklocka, som vi länge pratat om att vi vill ha. Så jag googlade och hittade den perfekta klockan som verkligen stämde in på våra önskemål :)
























Jag fick jätte fina rosa rosor av Micke, som han vet att jag föredrar framför röda :)


Sedan fick vi också ändan ur o satte upp 3 tavlor (som hör ihop) som stått och väntat i förrådet i några veckor :)

Hoppas ni har det bra, vare sig ni firar denna dag lite extra eller ej!

Inga kommentarer: