torsdag 5 februari 2015

Foundation - test 4

Clinique Superbalanced Makeup
Huden har årterhämtat sej mycket till idag :)
Men fortfarande en del flagor, så primer fick det bli.

Jag använde f ö bareMinerals vanliga primer som jag fick med i ett paketpris för länge sedan. Annars skulle jag nog använda en mer återfuktande.

Nyans: Ivory
Tyckte den täckte dåligt med ett lager, så på kinder, näsa, haka hade jag dubbelt lager. Det gick bra att lägga på ett lager till.
Denna foundation höll länge, men är inte helt nöjd med täckningen.

Denna + Diors har varit veckans favoriter tror jag.
Är lite nyfiken på att prova en annan från Clinique som ska ge bättre täckning och även en annan från Dior som en vän rekommenderade.

Varför jag gillade dessa bäst är väl att jag tyckte huden ändå blev finast med dom. Förutom torrheten har jag trista porer som jag vill att foundationen ska lägga sej fint i/över så dom "krymper" och slätar ut huden.

Jag har dock mörka ringar under ögonen, så jag måste hitta någon bra correktor som inte lägger sej i fina linjer under ögat och i ögonvrån.

Jag ska se ifall jag kan återkomma med lite bilder på hur jag såg ut i dom olika märkena. Även om kameran inte riktigt ger en rättvis återspegling.

Ska se om jag har kvar tillräckligt för att lägga upp "swatches" med.

Inga kommentarer: